måndag 18 januari 2010

Tillbaka till livet som student

Idag har vi varit på högskolan jag och Ester. Jag ska äntligen läsa klart den delkurs jag har kvar innan jag får min lärarexamen. Det är bara en halv termin och den har verkligen hängt över mig som en mörk skugga ett tag nu. Men nu äntligen ska det bli avklarat. Tycker egentligen det är lite läskigt att bli klar lärare då man inte alls vet om man får något jobb.Det finns så många kurser jag gärna skulle vilja läsa också. Men ekonomin säjer att jag måste bli klar och få ett jobb, kanske finns det tid om några år att läsa lite till. Högskoleturen gick iaf bra och Esters faster Hanna var med så att jag kunde sitta själv i föreläsningssalen.

Idag höll jag det löfte jag gav mig själv om att börja träna. klockan sju stod jag klar i gympahallen och redo att börja svettas. En timme senare var jag svettig, glad och med lite mindre självförtroende. Svettig pågrund av gympan, glad över att jag tog mig dit och igenom passet, lite mindre självförtroende pågrund av "krut-tanten" som stod bredvid mig. Denna tant var otrolig. Hon var 70+ och stod plankan längre än alla i salen tror jag. Hon såg inte ens ansträngd ut. Det knäckte mig en smula där jag stod, 20+ och kämpade medan armarna vek sig. Men skam den som ger sig. Jag ska försöka gå dit minst två gånger i veckan och tillslut kanske det blir jag som blir en krut-tant. Det tvivlar jag på men i ett försök att hålla modet uppe är det min vision.

Nu blir det lite tv och sen sängen. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar