onsdag 20 januari 2010

Distans is the shit

Idag har jag haft mitt första seminarium på distans. Det gick över förväntan och jag gillar verkligen den studieformen. Tänk att jag inte kommit på det innan?! Distans är som klippt och skuret för mig då jag på högskolan ofta blir lite tyst och sitter inne med mina ideér och tankar. Idag var det ingen som såg mig och ingen att ha ögonkontakt med. Jag bara tröck på en knapp och vips kunde jag babbla på om mina tankar och funderingar. Kände mig trygg här hemma bakom skärmen. Som om det inte riktigt var jag som pratade. Hoppas det går lika bra i fortsättningen.

Någon som har ett bra "bjuda på mat" -middags tips förresten?
På fredag är det tänkt att jag ska bjuda några mammor härifrån byn på en trevlig kväll med god mat och dryck. Frågan är bara vad jag ska bjuda på? Typiskt att få idétorka när man som bäst behöver komma på något bra. Får se vad jag kan koka ihop för något tillslut.

På fredag ska vi också mala en hel låda med kött. En halv ko eller liknande som har gått och betat i Gagnef ska fylla vår frys. Kan inte bli bättre. TvErnst har någon gång sagt att "Man är aldrig så rik som när man tar ut ett nybakat bröd från ugnen", jag brukar säja att: "Man är aldrig så rik som när man tar ut ett paket gagnefskossa ur frysen".

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar