måndag 11 januari 2010

Dags för vardag igen

Ja då var det måndag igen. Den riktiga måndagen då Daniel skulle börja jobba varje dag igen, jag och Ester skulle på öppnaförskolan och jag faktiskt tänkt att börja på friskis&svettis jympa här i byn. Men det blev inget av med något av det där för jag började måndagen med att kräkas hela natten. Usch å fy för att må illa och vara kräksjuk. Fick flashbacks till förlossningen och man känner sig verkligen världens klenaste när man står där och hulkar klockan tre på natten. Så idag har jag intagit liggläge och Daniel har varit hemma och underhållit Ester. Tack och lov börjar jag nu känna mig lite bättre och det verkar som det värsta är över.

Helgen har iaf varit väldigt trevlig och inte alls lik natten som varit. Fredagskvällen bjöd på tjejmiddag hos Johanna med Lena och Eva, väldigt mysigt och trevligt. På lördagen var det dags för oss att städa ut julen och på kvällen kom Ida,Emelie och Tommy hit. Helgen avslutades med en heldag hos svärföräldrarna som faktiskt bjudit dit mina föräldrar på mat.

Friskis&svettis var det ja..tänkte faktiskt ta mig i kragen och börja träna regelbundet, har hört att det ska vara bra! Promenader i all ära men tror att jag behöver en tid att passa för att det ska bli av för min del. Så bara jag blir av med den här sjukan ska jag ta min vattenflaska och ta mig ner till den omtalade nya hallen här i Enviken, och hoppa runt tills svetten lackar. Sådär nu har jag skrivit ner det så nu måste det bli av!

Verkar väldigt tyst där inne nu så undra om inte Daniel lyckats söva Ester igen. Ska smyga mig in och kika kanske. PussPuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar