måndag 25 januari 2010

helgen


Har haft en väldigt bra helg. I fredags städade jag som en tok medans Ester åkte sparklåda med sin farmor. På kvällen kom Eva och Lena och de bjöds på mat. Västerbottenostpaj med räkor, sallad och bröd fick det bli. Vitchokladpannacotta med hallon fick bli efterrätt. Jag var ganska stressad måste jag erkänna, fick lite brottom på slutet. Deodoranten hann inte torka innan tröjan åkte på och pajen åkte in i ugnen medans gästerna var här. Att det alltid blir stressigt, jag hade ju hela dagen på mig. Vi hade en väldigt trevlig kväll iaf och jag ser framemot nästa tjejkväll som blir hemma hos Eva.


På lördagmorgon åkte vi till borlänge en sväng och Ester fick busa med sin mormor och morfar hemma hos kusin Alfred medans jag och Daniel gick på bio. Avatar var det självklara valet av film och jag blev inte besviken. Jag satt stirrandes i hela 2timmar och 40minuter, underbar film.




Söndagen var rätt lugn och på eftermiddagen var jag hos Eva på barnklädesparty. Där blev jag blixtförälskad i kollektionen "rockabilly" och beställde en röd klänning med vita prickar på till Ester och en matchande kjol till mig. Vi kommer bli fräckaste duon i sommar!




Idag har vi varit på öppnaförskolan och sen haft en riktig utedag jag och Ester. Vi har åkt pulka och sparklåda omvartannat hela dagen känns det som. Skönt att vara ute.


Sitter och förbereder lite inför skolan nu då jag ska träffa min vfu-lärare imorgon och planera min praktik. Imorgon kommer också Lena och lilla Ida på besök.


Nu blir det en dusch och sen sängen.Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar