onsdag 2 december 2009

Röda faran!

Jag Ester och "röda faran" är en perfekt trio!Med "röda faran" menar jag våran röda lilla golf som vi far runt i. Det är jätte skönt att ha bil hemma på dagarna när man bor lite utanför stan(läs:mitt i skogen)!Ibland blir man riktigt less på att vara hemma så då tar vi röda faran och åker ut på tur!Igår var vi i Bäsna och hälsade på Angelika och Erik och deras barn Hampus och Ella. Hampus och Ester är födda med bara en vecka emellan så det är väldigt roligt att träffas så barnen kan leka. Fick lite tips på vad vi kan köpa Ester i julklapp också!Hampus hade en jätte häftig motorcykel som han kunde köra själv med en pedal på fotstödet, jätte frän!Hoppas Ester kommer gilla!

Bilen har dock börjat svika mig nu när det blivit så kallt..förarsidan går inte att få upp så idag blev det att krypa genom baksätet både till och ifrån öppnaförskolan!måste sett roligt ut för de som såg mig, hoppas det inte var så många!

Imorgon får röda faran vila tror jag då vi tar en hemma dag och lite fredagsmys..kanske ska passa på att baka lite fler pepparkakor..vi har lyckats bränna alla hitills, det går ju så rysligt snabbt i ugnen, lätt att glömma bort! Sen blir det tur igen på lördag tror jag då det blir kupolen för hela slanten med mamma och mormor(den perfekta kuppantrion, vi tappar oftast bort varandra och mina båda sällskapsdamer har aldrig mobilerna på eller ens med sig) Ska försöka börja julklappsinköpen, har inte blivit en enda inhandlad än.

Nu ska jag passa på att ta en lussekatt och skriva adresser på julkorten innan Ester vaknar,då blir det full fart igen, min lilla klättrartjej! hon kommer antagligen bli bergsklättrare eller nått liknande när hon blir stor! Favoritstället att klättra på just nu är stolen i badrummet medans jag kissar! Så vardagslyx här hemma är när Daniel är hemma och man kan kissa utan att samtidigt hålla i Ester som tagit sig upp på stolen!

Bäst jag sätter igång med adresserna nu..puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar