fredag 4 december 2009

Grötkokerskan

Har haft ett jäkla gissel med att få till en risgrynsgröt i år! Två gånger har den blivit för bränd för att äta och ytterligare två gånger då jag lyckats har vi glömt ställa den i kylskåpet så den blivit förstörd.Så typiskt mig! Men jag är inte den som ger mig så idag gjorde jag ett nytt försök. Den blev inte bränd(förutom lite i botten) och det enda jag tänker på just nu är "gröten gröten gröten" så jag ska komma ihåg att ställa in den innan vi lägger oss!

Det sura med det hela den här gången var att jag tänkte att Ester skulle gilla det och kunna börja äta gröt som hon annars hatar. Men också min goda tomtegröt blev ratad och hamnade på tröjan innan hon ens hann känna efter!Får göra ett nytt försök imorgon. Då ska iaf JAG äta tomtegrötsfrukost, love it!(bara jag kommer ihåg att ställa in den nu...gröten,gröten,gröten..)Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar