lördag 26 december 2009

julen

så då var julen över för detta år. Julafton firade vi hos min syster i Borlänge tillsammans med resten av min familj och på juldagen firade vi hos Daniels föräldrar och hela hans familj. Förra året firade vi julafton med daniels familj så i år var det min tur att få fira med min familj på rätt dag. Mellan min och Daniels familj finns det väldigt mycket olikheter, det är nått man märker väldigt mycket när man umgås så här från en dag till en annan. I min familj är vi många och många barn. Ljudnivån blir lätt väldigt hög och det gnabbas och skrattas om vartannat. Daniels familj är mer lugn och lagom. Man äter vid en speciell tid och man pratar och diskuterar ofta viktiga händelser i världen. Vi hade väldigt trevligt båda dagarna och det är rätt charmigt att fira jul på så två olika sätt. Ester har varit i sitt ässe hela helgen. Hos Maria körde hon stenhårt och lekte med alla kusinerna och hos Daniels föräldrar drar hon alla till sig och blir lätt "showens stjärna" som underhåller alla hela tiden.

Jag tycker det är så mysigt med julen som verkligen är en högtid som man ska umgås med nära och kära. Är så roligt att min syster är hemma med barnen från Umeå och också att Daniels bror jakob och hans fru är hemma från Örebro. Skönt att man får lite paus i vardagen så att alla kan hinna träffas!

Idag har mina föräldrar och Linda och barnen varit här och umgåts!Vi åt porterstek och barnen lekte med Esters nya motorcykel och riddarborg! Imorgon ska vi lyssna på när Daniels mamma sjunger i en konsert med sin gospelkör och sen hoppas jag att veckan bjuder på lite melladagsrea! Är så skönt att Daniel är ledig några dagar så man hinner göra något roligt tillsammans. Vi funderar på att hinna med att gå på bio någon dag också..jag vill gärna se new moon igen(!) men tror Daniel vägrar så det blir nog Avatar!

Tänkte lägga in lite bilder från julen också men kameran är glömd i Borlänge så det får bli lite senare.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar