söndag 22 november 2009

Helgen

ja då är helgen över för denna gång igen..har haft det jätte bra med både bio,kalas och maskerad!

Jag och Hanna hade heldag med twilight i fredags..känner mig som en riktig nörd!haha..Hanna hade inte sett första filmen så vi såg den först på dagen..sen åkte vi in å såg new moon tillsammans med faluns småtjejer!..kände mig lite gammal där..medelåldern var nog närmare 14 kanske!..men jag njöt iaf..hade längtat efter att få se filmen eftersom jag läst alla böckerna så det var roligt..även om filmen sällan blir lika bra som böckerna(så även denna gång!)..

Lördagen började stressigt då vi skulle hinna med massa grejer innan det var dags för Idas kalas uppe i Marnäs..köttet som jag höll på att göra fick stå kvar i ugnen på eftervärme i hopp om att bli klart tills vi kom hem..vi kom i tid iaf och Ida(eller Lena å Henrik) bjöd på massa "gofika"..det var riktigt gott!
Efter kalaset somnade Ester som en stock och min mamma, pappa och mormor kom hit. Då startade förvandlingen!haha..nejdå så farligt var det inte men tanken för kvällens fest var ju rock n roll-tema så vi försökte klä oss därefter..bildbevis finns nedan!






Daniel har på sig mitt gamla linne!..tjusigt värre va?!..vi hade väldigt roligt iaf och Ester hade sovit så länge så hon höll låda för fullt här hemma med mormor, morfar och gammelmormor hela kvällen, hon somnade för natten sen när vi kom hem.

ja så har min helg varit..och idag har vi haft en lugn hemmadag och grejat lite..har äntligen fått upp den nymålade skänken och spegeln i vardagsrummet..är nöjd!..och nu tänkte vi försöka få upp lite saker på väggarna i Esters rum..vi har ju trots allt bott här ett tag nu..det börjar bli dags!

Imorgon blir det öppnaförskolan och antagligen en tur till bvc för Esters vaccination, funderar fortfarande men har nog nästan helt bestämt oss för att göra det nu.


Sköt om er..Puss










1 kommentar:

  1. Vad härligt att ni kunde åka bort en kväll bara ni två!Tjusiga var ni också. Lägg ut en bild på den nymålade skänken och spegeln tack! kram/L

    SvaraRadera