onsdag 11 november 2009

Att blogga eller inte blogga

Har länge funderat över om jag ska skaffa en blogg eller inte..jag har på något vis saknat skrivandet (allt skrivande jag genom skoltiden och utbildningen blivit tvingad till)..det har alltid funnits med mig och jag har alltid haft en hatkärlek till det..jag gillar att skriva..att få ner sina tankar på ett papper så man noga kan gå igenom och se så man inte missat något..jag är ingen talare..där virrar jag ofta bort mig eller tappar modet...skrivandet passar mig då bättre där jag kan gömma mig bakom dataskärmen och kan i lugn och ro läsa igenom vad jag vill få sagt...därmed inte sagt att jag inte kommer publicera massor med oigenomtänkta inlägg i brådska..lite som nu när jag vill skynda mig göra mitt första blogginlägg innan Grey´s anatomy börjar...4minuter kvar....jo det som talat emot att jag skaffar en blogg är hela den offentliga biten...gillar inte tanken på att dela med mig alla mina tankar och känslor till människor jag inte känner...eller till de jag känner heller för den delen!.men visst vill jag dela med mig också..man väljer ju själv vad man vill skriva om..lagom är bäst..å det är så jag har kompromissat med mig själv också..jag tänker blogga..jag är härmed en bloggare!bloggerska?!..blogger?!..vad är jag nu då?!..jaja..jag är en som bloggar som inte vill dela allt med varje människa som kan sätta på en dator men för den delen kunna skriva några ord och lätta sitt hjärta lite...förresten kanske ingen kommer läsa..å jag som setat i timmar å valt bakgrund å typsnitt..jaja..då kanske det är lika bra..men iaf nu är första inlägget gjort å jag är igång!..så läs eller inte..jag kommer skriva iaf!!..nu blir det Grey´s!..Puss

2 kommentarer:

  1. Kul att du börjat blogga! Jag har också startat en blogg! Välkommen att kika in på min! Kram M

    SvaraRadera
  2. Roligt gumman att du skaffat en blogg! Så vi kan följa ditt liv när du bor så lååååångt bort!:) En bit utanför Falun va?;) Kram

    SvaraRadera