lördag 14 november 2009

En rolig dag a´la Sofia

Idag har jag varit borta hela dagen från min lilla älskling!. eller ja älsklingar.. Det var första gången jag var borta så länge ifrån Ester..hon var hemma med Daniel och myste medan jag har haft en shoppingmaratondag!..Min syster och Fredrik berättade igår att de skulle åka till Ikea idag så då tänkte jag å mamma hänga på..så kvart över åtta i morse struttade jag iväg till en enslig busshållplats här mitt i Enviken för att nån minut senare se bussen åka iväg utan mig å tvingas strutta tillbaka hem. Nej jag missade inte bussen, var i god tid så jag riktigt hann stå å huttra i snöyret ett bra tag. Där stog jag lugn å shoppingrusig innan jag förstod att jag glömt plånboken hemma!så fruktansvärt jobbigt..så hemmåt gick jag igen utan plånbok å shoppingruset var bortblåst. Men jag är inte den som ger mig..efter att velat lite fram å tillbaka tog jag då bilen(med plånboken i väskan) å åkte in för att möta upp "Ikeaeckipaget!.Så iväg kom jag å landade hemma igen runt sex snåret!Ikea är alltid roligt å hittade självklart massor att köpa. Tyvärr måste man ju sålla bort lite pågrund av den bristande ekonomin men några saker fick jag med mig hem i påsen iaf. Det blev bland annat två vita ryamattor till vardagsrummet, nya vardagsglas, en tågbana till Ester å en ny kökslampa. Efter Ikeabesöket åkte vi hemmåt igen runt två tiden..men då får jag den briljanta idén att åka till kupolen en sväng..det var ju ändå typ en timme kvar innan dom stängde!Jag har länge tjatat om att vi måste köpa en ny vinteroverall å tillbehör till Ester..så jag å mamma rusade igenom kupolen fram å tillbaka fram till fem innan jag ganska mör satt påväg hem till Enviken igen...så där har ni min dag!..förstår inte att mina dagar som man får ägna lite åt sig själv alltid slutar med att jag är helt slutkörd och knappt orkar röra mig!..man kan ju tro att man skulle välja att typ åka å simma eller nått annat avslappnande så man fått lite mer energi när man kommer hem..det kan vara nått fel på mig men jag väljer alltid att mina "roliga" dagar är typ en heldag på kupolen där man springer kors å tvärs mellan butikerna innan man fått det man vill ha i påsarna!..för så är det alltid med mig också, som idag, jag köpte en overall i gävle, åkte till kupolen å lämnade tillbaka den, ner till babyproffsen å lägga undan en annan, upp på pop å köpte tossor, ner på proffsen kolla mössor, tillbaka på pop köpte overall, till proffsen igen å köpte mössa, lämnade tillbaka mössan, upp på pop å köpa mössa..ja ett jkla springande med andra ord!...när jag nu kom hem är mössan för liten å vantarna för stora..vettetusan om inte overallen är lite stor också!..jaja tänkte bara skriva av mig lite av det här fenomenet som tyckts drabba mig..och min familj(mamma+systrar!)..finns det fler där ute?..men jag tror att själva nöjet i hela det här infinner sig just nu när jag sitter här,nyduschad i myskläder och tänker på de fina saker jag köpt..å det är så lätt värt att tårna blöder och plånboken gapar tom..jag har haft en ROLIG dag!

1 kommentar:

  1. Haha ja visst är det typiskt, man ska hinna med så mkt som möjligt bara för att det är "MIN dag". Ändå lyckas den ju handla om att köpa saker till barnen oftast =)
    Hoppas du får fler såna dagar så vi kan åka tillsammans nånstans hela tjejligan!!

    SvaraRadera