torsdag 19 november 2009

frisk igen!

Sådärdå då har jag äntligen frisknat i lite..fick en släng av feber som höll i sig några dagar plus fruktansvärt ont i halsen..men nu är det bättre..Daniel kände av lite i halsen idag men hoppas det inte blir nå värre..

idag har vi varit på öppna förskolan jag och Ester..tycker det är suveränt att gå dit en förmiddan så Ester får träffa lite barn, leka å ha sångstund plus att jag kan lära känna de andra föräldrarna i byn!..resten av dagen har gått på som vanligt med lite promenad å massa bus..hon är busig våran Ester!Favoriterna just nu är att åka rutschkana från fönstret å ner i soffan eller att hälla ut allt vatten på bordet..å att klättra förståss!hon klättrar överallt..upp på stolar, bord,upp i fönstren..hennes morgonrutin är att så fort hon vaknar rullar hon runt på mage och kryper iväg till nattduksbordet och sätter sig sig uppe på det..oftast sker det innan jag ens hunnit reagera på att hon är vaken!

Snart är det helg och det ser jag verkligen fram emot!..blir en fullspäckad helg av sånt som inte hör till vanligheterna här hemma..imorgon kväll ska jag och Hanna gå på bio!var hur längesen som helst jag var på bio(innan jag ens var gravid tror jag!) och det är verkligen en film jag vill se, new moon som är andra filmen i "the twilight saga". Har läst alla böckerna å blev helt förälskad!Sen på lördag blir det först ettårs kalas hos Ida uppe i Marnäs och på kvällen blir det Emelies rock n roll party i falun..mina föräldrar ska komma å vara med Ester här på kvällen..blir första gången faktiskt som hon har "barnvakt" så det är lite nervöst!får se hur länge det blir..jag är glad jag får va där ett par timmar iaf..ska bli roligt att åka iväg själv med Daniel..var ett tag sen..å skruttan klarar sig nog några timmar utan oss..de har lovat att ringa om hon blir ledsen!

hmm ja det var nog allt jag hade på hjärtat denna gång..återkommer snart igen!puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar